WWW-sivu ok mutta miksi vastataan eri sähköpostilla?
Hyvä lukijani,
Kuulostaako tutulta?
Millaisen kuvan antaa siis?
Kiinteistöautomaatifirmasta vastataan Soneran inet.fi postilootasta vaikka on www-sivut ihan muuta, siis @yritys.fi kuten kuuluukin olla. Nettisivujen ota yhteyttä menee oikein info@yritys.fi postilaatikkoon, mutta toimari vastaa omalla henkilökohtaisella privaatilla sähköpostilla ja jokainen yrityksessä oleva kaveri jotka kimpassa omilla privaattiposteillaan. Ja kaiken huipuksi kiinteistön hälytykset tulee Telian tai Elisan keksityillä sähköpostiosoitteilla kun tapahtuu jotain kiinteistön osalta, varoitus, hälytys tai poikkeamainfo.
Osassa verkkokaupassa sama asia ja ongelma
Sama pätee myös osin myös verkkokauppoihin, aivan karseaa kun se ei ole osana www.sivusto.fi malliin https://verkkokauppa.sivusto.fi tai https://www.sivusto.fi/verkkokauppa. Niissä sama asia yhdessä http > https aktivoinnin osalta. Edelleen, siis vuonna 2019, on verkkokauppoja joissa SSL ei ole käytössä vaan kysellään asiakkaan tietoja http – osoitteen takaa.
Kuinka korjataan?
Kun tämä käydään läpi niin yksi tilanne on tämä: Nämä muutokset pitäisi tietenkin ilmaiseksi pitäisi korjattua. Olen sanonut mm. partureille, kampaajille ja kiinteistöhuoltofirmoille että kyllähän se tukanleikkuu tai hälytyssysteemi kiinteistöön kiva on myös jos sen ilmaiseksi teet ja saat käyttöön, myös ilmaiseksi.
Ota yhteyttä jos on aikaa ja rahaa korjata ko. tilanne. Muussa tapauksessa kannattaa miettiä kerran, kaksi, kolme tai kenties 10 kertaa miten erityisesti uusi sukupolvi suhtautuu palveluihisi.
terveisin Jari
PS: Klikkaa tästä ja varaa aika kalenteriini
= = = =
Jari Harju jari.harju@doaudit.fi | +358 40 566 8833
DoAudit Oy Lappeenranta | https://www.doaudit.fi/ | Twitter@DoAudit |
// erityistoimeksiannot // Microsoft 365 // Windows & Mac, tabletit ja älypuhelimet // IT auditointi