Minun mielestäni oikeassa digilehdessä:
- ei ole mainoksia jotka hyppivät kesken lukemisen vasemmalta, oikealta ja joskus keskelle näyttöä tarjoten mainoksia jotka ei mitenkään liity omaan julkaisuusi
- niissä on sisäänrakennettu haku-toiminto
- ne skaalautuvat eri kokoisille näytöille, pystyyn ja/tai vaakaan
- ne ottavat huomioon tuleeko käyttäjä lukemaan julkaisua puhelimella, tabletilla vai tietokoneella
- niiden lukukertoja voidaan seurata (kävijämäärät, lukukertojen määrä, millaisilla laitteilla luettu jne)
- ottavat huomioon käytetyn päätelaitteen kielen jos tarvetta. Eli jos julkaisu on suomeksi, oletuksena painonapit, navigointi näytetään suomeksi ja jos julkaisu esim. venäjäksi, samat painonapit, navigointi, haku yms. näytetään kyrillisinä kirjaimina
- ovat osana yrityksen/yhdistyksen WWW-sivuja, mieluiten organisaation/järjestön omalla värimaailmalla (graafisen ohjeen mukaisesti)
Ota yhteyttä jos tarvetta soveltaa. Alla on muutamia esimerkkejä, taustaäänillä ja ilman tietokoneella katsottaessa, eri kielillä ja sovellettuina eri tavoin.
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2013
2009
2008
1993